The end of "LCHF" The start of "Julia dieten"

Okej, ni kanske känner så här.
Att jag äter fel angånde LCHF principerna. Men om ni skulle ha sett min kost som jag åt den förr så skulle ni se att jag verkligen har ändrat mig.

Äter knappt något godis nå mer utan försöker att äta de enstaka gånger.De var godis mitt i veckan minst en läsk om dagen och här är jag idag och dricker en loka i veckan i princip. Jag har slutat dricka läsk m.m. När de gäller fika så att jag det nästan hela tiden förr men diag så äter jag det knappt, edast vid speciella tillfällen eller när jag känner att jag förtjänar det

Men genom att de är så mycket så hej om LCHF och så vidare är det dags att starta en ny diet så kallade JULIa dieten. Och den är skapad av ingen mindre än mig själv! :)
Ska berätta mer om den så kallade JULIA DIETEN.




Kommentarer
Postat av: Linnea

En sak bara, jag vill inte klaga eller så men bara informera lite.



Du skriver att du tror att det är bra att äta kolhydrater på morgonen för att inte förbränna dina muskler när du tränar efteråt.



Först och främst så bränns allt fett bort, vilket innebär att musklerna inte bränns bort förrän fettet är "borta".



Annars så är det helt klart rätt.



Man måste ha energi i kroppen för att inte musklerna ska brytas ned och för att man ska orka träna.



En kost utan kolhydrater är ingen bra kost, inte eller en kost med för mycket fett.



En allsidig kost och varierande är den bästa. Inte någon typ av diet.



Jag vet inte, men kanske JULIA-dieten som du skulle berätta mer om är den rätta? Intressant att få läsa sen. Kram och lycka till, ge gärnet.

2012-02-09 @ 15:08:38
URL: http://linneakarlsson.devote.se/
Postat av: Amalia

Hej! Härligt att det funkar bra för dig med allt.



Jag vill inte vara den som är den men jag har gjort projektarbete om kost inriktat på LCHF och GI. LCHF är något jag verkligen inte rekommederar för någon då hjärnan behöver kolhydrater! Men om en diet med ökat fettintag ska funka måste kolhydratsnivån minska radikalt och vara så låg som under 5gkolhydrater/livsmedel , det är sjukt lite. Så det är inte bra att plocka godbitarna från olika dieter och göra sin egen, inte när det handlar om en diet som rekommenderar att öka på fettet. Äter man kolhydrater och har höjt intag på fetter rejält är det rent utav sagt skadligt, inte bra viktmässigt eller för det inre. Andra dieter är en annan grej till exempel om man kör GI och väljer att fortsätta äta frukt och sånt i fas ett , det är lite sak samma om man nu inte är jättestor. LCHF är en extrem diet och måste följas nitiskt eller inte alls så jag rekommenderar inte mättade fetter och massa såser om du kör lite LCHF-inspirerat, kolla lite mer på GI då kanske? :)



Bara litet tips, jag kan skicka det jag skrivit om det om du vill läsa mer , lycka till med allt!

2012-02-09 @ 16:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0