Svar på tal angånde min kost.




Hej alla läsare!
Till att börja med:

1. Dicker jag inte kaffe och när jag dricker te så brukar jag inbland ha mjölk dock tycker jag att ett glas mjölk är väl ändå inte mängder av mjölk, eller?

2. Jo, jag vet att frukt och hårdbröd innehåller kolhydrater, men genom att ofta far och gymar efter första lektionen, under lunchen och även när jag slutar efter skolan. Vilket innebär att jag knappt har fått i mig något fett och därför inser jag att det är bra att äta kolhydrater på morgonen så att när jag väl är på gymet inte förbränner mina muskler utan förbränner mina kolhydrater som jag har intagit under frukosten.

3. Jag tror ni har missförstått mig lite när det gäller min "diet" grejen är att jag tänker inte äta en viss procent av kolhydraterna. Helt ärligt har jag inte tid med sådant trams!. Utan när jag går på denna diet som kallas lite kolhydrater och mer fett. Och det är just det jag gör! Jag äter mindre kolhydrater än vad jag skulle ha gjort innan och jag äter mer fett än vad jag har gjort tidigare. Hjärnan behöver vissa saker för att kunna fungera på ett bra sätt därför väljer jag att äta på de sätt jag gör, vill inte att min skolgång ska ta skada av detta expriment. 

4. Jag går sista året på Naturvetenskaps programet vilket innebär att jag äter lunch på skolan. Och hur lätt är det att äta enlgit LCHF under skollunchen utan man får göra det bästa av det. Som exempel på fredag är det potatisburgare, ska jag då skippa lunchen och inte alls ha energi till att kunna genomföra mitt skolarbete? Njaa.. skulle inte tro det!
 

Kommentarer
Postat av: Sosso

Fan vad alla ska gnälla, tvivlar på att en kost helt utan kolhydrater är bra för hälsan. Sen kanske man också ska trappa ner på det lite stegvis?;)



Har bestämt att jag också ska försöka äta lite mindre kolhydrater:)

2012-02-08 @ 10:38:11
Postat av: Anonym

Bra skrivet!

2012-02-08 @ 14:35:11
Postat av: Anonym

Men det är inte LCHF om du äter frukt exempelvis. Det innehåller massor av kolhydrater och jag vill absolut inte klaga eller klanka ner på dig eller så, det är verkligen bra att du är så stark och orkar träna och kämpa på som du gör. Verkligen! Och dessutom dela med dig av allting. Men det är farligt att öka fettet om du fortfarande äter den där mängden kolhydrater. Du kan få motsatt effekt. Mycket fett innehåller mycket kalorier och äter du kolhydrater som innehåller mer än 5g kolhydrater så bränner kroppen det före den bränner allt fett du äter. Genom att "fuska" i LCHF tappar du ketos, eller så uppnår du aldrig ketos på grund av kolhydraterna du äter och då får du minst sagt motsatt effekt av LCHF :(



Jag vill inte alls klanka, detta med kost är svårt. Men jag har ett tips, läs boken "dags att bli smal" som katrin (bingo rimers brutta) har skrivit. väldigt lärorik om du vill veta mer om LCHF och hur kroppen påverkas av det. Din prestationsförmåga blir inte sämre bara för att du plockar bort kolhydraterna. Du kan alltid ta med dig lite nyttiga grönsaker i en burk till lunch. Ingenting är omöjligt.

2012-02-08 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0