Nytt besökrekord! Det glädjer mig


Kommentarer
Postat av: S

Sötis!:)

2012-02-13 @ 07:31:37
Postat av: Linda

Lite sent svar, men bättre sent än aldrig  har haft så mycket annat för mig! Jag tror att alla säger så olika på grund att vi är olika, det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig osv. Jag tror man måste hitta sin egen grej och justera allt eftersom beroende på vad man ser fungerar för både hjärna och kropp. Man ska trots allt må bra, inte känna sig hungrig och orka träna. Att gå ner från den vikten ner dit du vill, det är inga problem tro mig  Jag har gått från 60kg till 95kg till just nu 72,8kg. Jag vill fortfarande tappa lite till, men jag försöker precis som du säger inte stirra mig blind på vågen, dessutom gillar jag muskler och tycker att det är fint med former, varför ska man vara pinnsmal för att duga egentligen? Men jag tror absolut att den viktnedgången är rimlig, och jag tvivlar inte på att du lyckas 



Man kan absolut bygga muskler under diet, men det är svårare. Det är nog bland det svåraste man kan göra; gå ner i vikt, bygga muskler. Det krävs ett väl sammansatt program och rätt kost. Här är jag ingen expert, men långa löppass kanske inte är det bästa för muskeluppbyggnad. Det finns lite olika sätt att bygga upp sin träning; man kan t.ex. köra funktionell träning som många verkar köra just nu, man tar helt enkelt upp pulsen i gymmet och varvar med korta intensiva konditionspass. Sedan kan jag tänka mig att styrketräning varvar med promenader eller lågintensiva konditionspass måste fungera det med. Men som sagt jag är ingen expert och testa dig fram med vad som fungerar för dig 



Läste att du skippade LCHF och skulle istället köra Julia dieten, och det är bara att köra på det som fungerar. Men jag tycker fortfarande att 1100kcal/dag är alldelens för lite.



Det som fungerade för mig till en början i min viktnedgång var 2-3 styrkepass + 3konditionspass a 60min och vanlig mat, då gick jag ner. Nu har jag däremot fått lägga om för att ta mig ner lite till, nu blir det istället 4 styrkepass med 20-30min kondition efter + 2 konditionspass a 60min (kan vara promenad, crosstrainer osv) och så får jag tänka efter vad jag äter. Har börjar registrera all min kost och har numer stenkoll på den, vilket också har gjort sitt. Har använd pulsklocka vid träningstillfällena för att se vad jag verkligen förbränner.



Men som sagt testa dig fram, och justera allt eftersom om du ser att det inte riktigt fungerar och var inte rädd för att äta  maten gör att vi orkar med allt.

2012-02-13 @ 09:08:10
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag glömde skriva att du är jätte duktig, kämpa på :)

2012-02-13 @ 11:01:52
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0