Dags att ta tag i det här!

Hej !
Nu sitter jag här igen och funderar på att ta upp det här med bloggen igen. Jag menar det tar liksom några minuter av min vardag.

Det var ett tag sedan jag bloggade, och ni är säker spända på att höra vad som har hänt i mitt liv sen jag bloggade sist. En hel del faktiskt!

Under sommaren fick vi veta att Robin hade kommit in på arkitekt utbildningen i Umeå. Och att jag hade kommit in på civilingenjör inom tekniksdesign i Luleå. Vilket ledde till att jag tog ett beslut att söka på sen antagning till något liknade program i Umeå.

Jag valde att söka till högskoleingenjör inom maskinteknik och civilingenjör inom interaktion och design. Lite senare under sommaren kom beskedet om att jag hade kommit in på civilingenjör inom interaktion och design, och beslutade mig för att tacka ja till den möjligheten.
När vi var säker på att jag hade kommit in började jag och Robin söka lägenhet på allvar, det var endast en månad till vi skulle börja skolan och vi hade ingenstans att bo. Vi kom i kontakt med en som var villig att hyra ut sin lägenhet, och vi planerade flytt inom 2 veckor.
Vi tog oss lite semester innan vår flytt, det bar av till Stockholm. Där vi spenderade en hel vecka, med att bara ta de lugnt och bara vara. Men under semester fick vi beskedet att vi inte fick flytta in i lägenheten som han hade lovat oss, att vi istället skulle hitta något nytt. Vilket skapade panik så klart, men tillslut fick i tag i en riktigt fin lägenhet, och flytten blev ännu tidigare än beräknat.
Vi flyttade dagen efter vi kom hem från Stockholm!

Flyttlasset bar av och jag och Robin flyttade ihop, i en två i mariehem i Umeå. Vi började våra utbildningar och nu flyter vardagen på. Man har aldrig en ledig stund: Skola -> laga mat-> diska -> städa-> plugga -> tvätta med mera.

Men jag har aldrig varit lyckligare än vad jag är just nu, jag har världens bästa klass. jag har en helt underbar pojkvän, träffat en sjukt skön tjej. Livet leker nu förutom att man har envariabelN, just nu.

// Julia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0