Ändrar om kosten!


Nu har jag bestämt mig, även fast jag har varit emot dieter hela mitt liv har jag insett att den kanske finns något bra i det trots allt. Jag tänker testa att köra LCHF men endast äta kring 1000 kcal. Inga kolhydrater utan kött,fett och sallad är det som gäller för mig. Jag tänker dock bára testa och se hur kroppen reagerar och om det är bra att kombinera 4-6 pass i veckan med denna diet?
Målet är att iallafall gå ner 1 kg i veckan, om jag klarar det så är jag nöjd för då går det iallafall neråt. :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Nej, 1000kcal om dagen är för lite. Ät åtminstone 1500kcal/dag de dagar du tränar. Du kommer bara bli trött och seg när du ska träna, kroppen ställer in sig på svält. Om man verkligen vill gå ner, de dagar man inte tränar kan du ligga på 1300kcal/dag ej mindre och fördela ut på minst 5mål/dag så att förbränningen hålls igång. Övriga dagar när du tränar kan du ligga på 1500kcal/dag inte mindre än det. Man kan räkna ut sin viloförbränning (när du ligger helt still en dag) och normalt ligger man nog runt 1500-1600kcal/dag, om du sedan rör dig och tränar kan man äta mer. Man rör på sig när man ska till skolan osv. För att gå ner 1kg/vecka måste man ha 1000kcal underskott/per dag. För att jag ska gå ner upp till ett kg/vecka ska jag äta 1528kcal och då är inte träningen inräknad, om man sedan inte äter upp sina träningskcal så borde man lyckas gå ner mer. Men aldrig svältkost, då är det bättre att gå ner eftersom och äta mer :)



Ett tips är att gå med i någon sida där man kan registrera all sin mat och få en överblick :)



Du kan med fördel äta LCHF, inget fel med det :) men öka kcal-intaget lite bara. Sedan en bra sak, pulsklocka, så att man ser vad man bränner under ett pass.



Nu blev säkert det här en massa svammel, och du gör givetvis som du vill :) Bara några tips. Glömde förövrigt att skriva grattis på fejjan, så Grattis i efterskott :)

2012-02-06 @ 12:00:49
URL: http://lindabergqvist.blogg.se/
Postat av: Eve

1. De är inte lchf- lchf ska man äta mycket fett. Men de jag går på är samma som lchf fast utan grädde/fett osv.. När man går på lchf ska man ju typ ha grädde i kaffe, alltså överdrivet mycket fett.

Folk brukar fråga mig vad dieten heter, jag säger att de är som lchf utan fettet :)



2. Man kan träna varje dag, MEN eftersom att du inte äter kolhydrater så får du inte köra med tunga vikter.. Säg att du brukar köra på 10kg då ska du typ köra 8kg istället.. För annars bryter de ner musklerna, eftersom att du inte äter kalorier. Eller så kör du med tio kg men om du är helt utan kalorier kommer du märke att se blir tyngre, så du får du MAX göra 8st, annars bryter de ner på musklerna.. När man går diet kan man INTE bygga muskler, de enda man gör är att behålla de muskler man har. Man tränar styrka typ 2-3 ggr i veckan resten kondition. Och pulsen ska helst vara 125-140.. Är den över de tar de på

T.ex benmusklerna och bryter ner dem..



Lycka till! ;)

2012-02-06 @ 12:00:52
URL: http://eveliinajohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Tror du fattat lite fel med dieten där Evve.

Den heter "Den Termogena Dieten" Orkar inte gå mer exakt vad den går ut på men du ska inte minska vikterna på gymmet, du ska öka vikterna och köra mindre rep tex 3x6-8 istället för 3x10-12.



Detta gör man för att det INTE ska bryta ner musklerna.



Om du nu kör samma som jag å cb brukar göra de vill säga.

2012-02-06 @ 14:43:43
Postat av: Evelina

Jaja! Jag har väl uppfattat fel! Knällspik ;)

2012-02-06 @ 15:00:08
URL: http://eveliinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0