Onsdag

ikväll blir det att plugga lite formler och kolla på olika lösningar för att tagga inför provet imorgon som handlar om optik. Känner verkligen att jag har kläm på de hära med strålgångara och 1/a+1/b=1/f :) de är väl min starka sida och sen n1* sin v1 = n2 * sin v2  och n1* sin g = n2* sin v2..
Och lite om översynta och närsynta och så med :) Ska ha minst ett VG på detta prov! Är väldigt taggad!

Efter skolan skulle jag och malin och köpa en semla men så blev de icke, utan vi for till pontus och åt upp hans semla med sylt i :) de var faktiskt riktigt gott. Vilket var en överaskning..


ungefär så här ser de vi håller på med ut..


Kommentarer
Postat av: Evelina

tur att jag går handels ;)

2010-02-22 @ 12:19:08
URL: http://eveliinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0